Tapasztalataink szerint az ONYA felületét jobban preferálják ügyfeleink, így a cikk első részében az ONYA-n való kitöltésről, a második részében pedig az ÁNYK-s kitöltésről írtunk.
Biztosítotti bejelentés nevű adatlap kitöltése az ONYA felületén
- Lépj be az ONYA felületére az ügyfélkapus belépési adataiddal! Válaszd ki az egyéni vállalkozásod!
- Ezután lépj az Adat- és változás bejelentés --> Biztosítotti bejelentés nevű adatlapra!
- Ezt követően a Biztosítottak jogviszony adatai megnevezésű blokkot kell kiválasztani, majd az “Új biztosítási jogviszony”-ra kell kattintani!
- Itt hozzá kell adnod egy új lapot. Ezt az Új elem hozzáadása lehetőséggel tudod megtenni (jobb felül):
- Az első oldalt töröld, majd a másodikként létrehozott oldalon töltsd ki az alábbiakat:
- A biztosított személy adatainál meg kell adni az adóazonosító jelet, nevet, a születési időt és a TAJ számot.
- A jogviszony adatainál az Adatbejelentés jellegnél válaszd ki a V - változás bejelentés lehetőséget!
- Ezt követően a biztosítotti jogviszony kezdetét, és kódját be kell írnunk a bal oldali cellákba (korábbi adatok), amik a következők valamelyike lehet:
- 1341 Főfoglalkozású egyéni vállalkozó
- 1342 Egyéni vállalkozó munkaviszony mellett
- 1344 Egyéni vállalkozó közép- v. felsőfokú nappali tagozatos tanulmányok folytatása mellett
- Majd a biztosítás szünetelésének kezdő dátumát kell megadnunk az új adatokhoz! (Tehát, ha például 2022. szeptember 1-jétől szünetel a vállakozás, akkor ezt a dátumot kell megadnunk.)
❗Fontos, hogy a szüneteltetés végénél is be kell adnunk majd ezt az adatlapot, amiben jelöljük, hogy a biztosítás szünetelése véget ért.❗
'T1041 kitöltése ÁNYK-n belül
Amennyiben az ÁNYK-n szeretnénk kitölteni a biztosítotti bejelentést, úgy azt a 'T1041 megnevezésű nyomtatványon tudjuk megtenni (2023-ban 23T1041). Az alábbi adatokat kell megadnunk a kitöltés során:
A főlapon meg kell adnunk a következő adatokat:
- blokk: Itt az egyéni vállalkozásunk adószámát, illetve a saját adóazonosító jelünket kell megadni.
- blokk: A neve/megnevezése mező itt egyenlő lesz az egyéni vállalkozó nevével.
- blokk: Szükséges kiválasztani, hogy a székhelyünk vagy a telephelyünket szeretnénk megadni. Majd a választott hely címét kell megadnunk.
- blokk: Itt megadhatjuk a lakóhelyünket, azonban ha ez üresen marad, úgy sem dob fel hibaüzenetet a nyomtatványkitöltő.
Ezt követően adjuk meg a keltezést.
A 13.pótlapon az alábbi adatokat kell kitöltenünk:
Adjuk meg a biztosított személy adatait. Tehát a következő adatokat kell kitölteni:
- adóazonosító jel
- TAJ-szám
- családi név, utónév
- születési idő
A 2. blokkban az adatbejelentés típusánál válasszuk ki az V - változás bejelentést! Ezt követően adjuk meg az alábbiakat:
3/A biztosítotti jogviszony kezdete
5/A biztosítotti jogviszony kódja, ami egyéni vállalkozók esetében az alábbiak közül valamelyik lehet:
- 1341 Főfoglalkozású egyéni vállalkozó
- 1342 Egyéni vállalkozó munkaviszony mellett
- 1344 Egyéni vállalkozó közép- v. felsőfokú nappali tagozatos tanulmányok folytatása mellett
B/8 biztosítás szünetelésének kezdete
B/10 változás esetén annak hatálydátuma
A lenti példában például látható, hogy az adott egyéni vállalkozó 2022.09.01. óta szünetelteti egyéni vállalkozását:
❗Fontos, hogy a szüneteltetés végénél is be kell adnunk majd ezt a nyomtatványt, amiben jelöljük, hogy a biztosítás szünetelése véget ért.❗
Hozzászólások
6 hozzászólás
Köszönöm a cikket, de sajnos ez alapján nekem nem sikerült, mivel én már megcsináltam a bejelentést és utólag akartam a szüneteltetést bejelenteni. És ezt úgy, hogy beolvastam az adataimat és utána kezdte, az új elem hozzáadásával... ahogy írtátok, de folyton hibaüzenetekkel bombáz, hogy töltsem ki azt, ami ki van töltve, stb. esetleg ebben tudtok segíteni, hogy mi a menet? hol rontom el?
Kedves Rita Miklósi!
Kérlek írj nekünk a konyveles@autokata.hu email címre, és segítünk! :)
köszönöm, közben valahogy mégis sikerült, a bejelentkezésnél volt valami gond :(
Kedves Rita Miklósi!
Örülünk, hogy végül sikerült beadni. :)
Sajnos a napokban mi is tapasztaltunk ONYÁ-n belüli hibát. Ezzel az információval kiegészítettük a cikkünket is.
Olvastam, hogy 2 db különálló nyomtatványt kell beadni az ONYA rendszerben. Beadtam a nyomtatvány első részét külön. De a második részét nem engedi a rendszer beadni az ONYA rendszerben. Mi a teendő ilyenkor?
Kedves Kertész Lilla!
Felvettük veled a kapcsolatot emailben!
További szép napot kívánunk!
Üdvözlettel,
Kovács Kitti
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.