Biztosítotti bejelentés nevű adatlap kitöltése az ONYA felületén
- Lépj be az ONYA felületére az ügyfélkapus belépési adataiddal! Válaszd ki az egyéni vállalkozásod!
- Ezután lépj az Adat- és változás bejelentés --> Biztosítotti bejelentés nevű adatlapra!
- Ezt követően a Biztosítottak jogviszony adatai megnevezésű blokkot kell kiválasztani, majd az “Új biztosítási jogviszony”-ra kell kattintani!
- A biztosított személy adatainál meg kell adni az adóazonosító jelet, nevet, a születési időt és a TAJ számot.
- A jogviszony adatainál az Adatbejelentés jellegnél válaszd ki az Új adatot!
- Ezt követően elegendő már csak a biztosítotti jogviszony kezdetét, és kódját beírnunk a jobb oldali cellákba (új adatok), amik a következők valamelyike lehet:
- 1341 Főfoglalkozású egyéni vállalkozó
- 1342 Egyéni vállalkozó munkaviszony mellett
- 1344 Egyéni vállalkozó közép- v. felsőfokú nappali tagozatos tanulmányok folytatása mellett
- Amennyiben szünetelteted az egyéni vállalkozásodat rögtön szeptember 1-jétől, úgy új lapot kell hozzáadni, az új elem hozzáadása lehetőséggel (jobb felül).
- A biztosított személy adatainál meg kell adnunk ismét az adóazonosító jelet, nevet, születési időt, és a TAJ számot.
- Jogviszony adatai: Adatbejelentés jellege: V - változás bejelentés
- Ezt követően a biztosítotti jogviszony kezdetét, és kódját be kell írnunk a bal oldali cellákba (korábbi adatok), amik a következők valamelyike lehet:
- 1341 Főfoglalkozású egyéni vállalkozó
- 1342 Egyéni vállalkozó munkaviszony mellett
- 1344 Egyéni vállalkozó közép- v. felsőfokú nappali tagozatos tanulmányok folytatása mellett
- Majd a biztosítás szünetelésének kezdő dátumát kell megadnunk az új adatokhoz! (Tehát, ha 2022. szeptember 1-jétől szünetel a válllakozás, akkor ezt a dátumot kell megadnunk)
❗Fontos, hogy a szüneteltetés végénél is be kell adnunk majd ezt az adatlapot, amiben jelöljük, hogy a biztosítás szünetelése véget ért.❗
22T1041 kitöltése ÁNYK-n belül
Amennyiben az ÁNYK-n szeretnénk jelezni a biztosítási jogviszonyunk kezdetét, úgy azt a 22T1041 megnevezésű nyomtatványon tudjuk megtenni. Az alábbi adatokat kell megadnunk a kitöltés során:
A főlapon meg kell adnunk a következő adatokat:
- blokk: Itt az egyéni vállalkozásunk adószámát, illetve a saját adóazonosító jelünket kell megadni.
- blokk: A kifizető neve itt egyenlő lesz az egyéni vállalkozó nevével.
- blokk: Meg kell adnunk az egyéni vállalkozásunk székhelyét.
- blokk: Itt megadhatjuk a lakóhelyünket, azonban ha ez üresen marad, úgy sem dob fel hibaüzenetet a nyomtatványkitöltő.
Ezt követően adjuk meg a keltezést.
A 13.pótlapon az alábbi adatokat kell kitöltenünk:
Adjuk meg a biztosított személy adatait. Tehát a következő adatokat kell kitölteni:
- adóazonosító jel
- TAJ-szám
- családi név, utónév
- születési idő
A 2. blokkban az adatbejelentés típusánál válasszuk ki az U - új bejelentést! Ezt követően adjuk meg az alábbiakat:
3/B biztosítotti jogviszony kezdete
5/B biztosítotti jogviszony kódja, ami egyéni vállalkozók esetében az alábbiak közül valamelyik lehet:
- 1341 Főfoglalkozású egyéni vállalkozó
- 1342 Egyéni vállalkozó munkaviszony mellett
- 1344 Egyéni vállalkozó közép- v. felsőfokú nappali tagozatos tanulmányok folytatása mellett
Amennyiben szünetel az adott ev. rögtön szeptember 1-jétől, úgy a nyomtatványon belül két 13-as pótlapra lesz szükség. Jobb felül tudunk új pótlapot hozzáadni.
Az új pótlapon ki kell tölteni újból a biztosítotti személy adatait (így akár másolhatjuk is az előző pótlapot), majd az alábbiak szerint kell jelölni a szüneteltetést:
❗Fontos, hogy a szüneteltetés végénél is be kell adnunk majd ezt a nyomtatványt, amiben jelöljük, hogy a biztosítás szünetelése véget ért.❗
Hozzászólások
6 hozzászólás
Köszönöm a cikket, de sajnos ez alapján nekem nem sikerült, mivel én már megcsináltam a bejelentést és utólag akartam a szüneteltetést bejelenteni. És ezt úgy, hogy beolvastam az adataimat és utána kezdte, az új elem hozzáadásával... ahogy írtátok, de folyton hibaüzenetekkel bombáz, hogy töltsem ki azt, ami ki van töltve, stb. esetleg ebben tudtok segíteni, hogy mi a menet? hol rontom el?
Kedves Rita Miklósi!
Kérlek írj nekünk a konyveles@autokata.hu email címre, és segítünk! :)
köszönöm, közben valahogy mégis sikerült, a bejelentkezésnél volt valami gond :(
Kedves Rita Miklósi!
Örülünk, hogy végül sikerült beadni. :)
Sajnos a napokban mi is tapasztaltunk ONYÁ-n belüli hibát. Ezzel az információval kiegészítettük a cikkünket is.
Olvastam, hogy 2 db különálló nyomtatványt kell beadni az ONYA rendszerben. Beadtam a nyomtatvány első részét külön. De a második részét nem engedi a rendszer beadni az ONYA rendszerben. Mi a teendő ilyenkor?
Kedves Kertész Lilla!
Felvettük veled a kapcsolatot emailben!
További szép napot kívánunk!
Üdvözlettel,
Kovács Kitti
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.