Ebben a cikkünkben az önkormányzati adószámla letöltés menetéről lesz szó budapesti és nem budapesti (vidéki) önkormányzatok esetében. A NAV-os és az önkormányzati adószámlánkat is érdemes bizonyos időközönként ellenőrizni, hogy megbizonyosodhassunk arról, hogy minden rendben van adóügyeinkkel és hogy biztosan nincs-e tartozásunk. Az ipára vonatkozó adóegyenlegedet az adott önkormányzat által üzemeltetett felületen tudod lekérdezni.
Budapest esetében
Budapesti székhely esetében ezen az oldalon keresztül tudod lekérni adószámládat. A lekérdezés menete a következőkből áll:
- Lépj be Ügyfélkapus bejelentkezési adataiddal! (Jobb felül -> Bejelentkezés)
- Bejelentkezés után kattints az E-Ügyintézés -> Adószámla lekérdezése
- Ezután megjelenik az adószámlád, amin láthatod adókötelezettségeidet, befizetéseidet, esetleges tartozásaidat, túlfizetéseidet.
- Amennyiben a "Nyomtatási kép"-re kattintasz, lehetőséged van PDF fájlban is lementeni adószámlád vagy akár ki is nyomtathatod.
Nem budapesti székhely esetében
Vidéki (nem budapesti) önkormányzatok esetében egy másik oldalon, az E-Önkormányzati Portál-on keresztül van lehetőséged lekérni az adószámlád. Ennek menete kicsit eltér a budapestitől.
- Bejelentkezés után a bal oldali menüből válaszd ki a Szerepkörváltás-t! Ezután ki kell választanod a szerepkörnél, hogy Saját néven -> Egyéni vállalkozóként léptél be a felületre (az adószámodat is meg kell adnod)! Amennyiben szünetelteted a vállalkozásod, "Saját néven (magánszemélyként)" szerepkört válaszd ki!
- Ezt követően a bal oldali menüpontok közül kattints a Helyi adózás ->Adóegyenleg lekérdezés menüpontra!
- A megjelenő oldalon ki tudod választani az évet, és azt, hogy milyen részletesen szeretnéd lekérdezni adószámlád. (Érdemes a részleteset választani)
- Ezután megjelenik adószámlád, amiről leolvashatod az adó-előírásokat, befizetéseket, esetleges tartozásokat, túlfizetéseket.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.