Az egyéni vállalkozásod alapítását követő 30 napon belül a székhelyed szerint illetékes járási hivatal (Budapest esetében Kerületi hivatal) hatósági ellenőrzést fog lefolytatni. Ennek során vizsgálják többek között a címhasználati jogosságot, a képesítéseket (ha szükséges), a tevékenység végzéséhez kapott engedélyt (ha szükséges), stb. /egyénenként eltérhet/
Természetesen bármikor máskor is ellenőrizhetnek (eseti jelleggel), és nemcsak a járási hivatal, hanem a NAV is folytathat vizsgálatot. Ebben a cikkben néhány alapvető információt szeretnénk megosztani veled a hatósági ellenőrzés kapcsán.
Hatósági ellenőrzés a járási hivatal által:
- Amit biztosan fognak kérni tőled az az úgynevezett "címhasználati jogosság igazolása". Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy igazolnod kell a székhelyed jogos használatát. Ha saját tulajdonú ingatlanról van szó, akkor nem biztos, hogy ezt kérik, de volt már erre is precedens. Itt is sajnos eltérő lehet a gyakorlat. Ha nem saját tulajdonú az ingatlan, ahová a vállalkozásod be van jegyezve, akkor általában kérnek egy hozzájáruló nyilatkozatot a tulajdonos(ok)tól / haszonélvezőtől.
- Amennyiben képesítéshez kötött tevékenységet végzel, akkor fogják kérni a bizonyítványt.
- Ha olyan tevékenységi köröd van, amely bejelentéshez/engedélyhez kötött, akkor kérik majd, hogy igazold a bejelentést/mutasd be az engedélyt. (Ilyen tevékenység például a kereskedelmi tevékenység.)
Mivel 2018. január 1-jétől már az egyéni vállalkozók is elektronikus kapcsolattartásra kötelezettek, így valószínű, hogy elektronikusan fogod kapni az értesítést az ellenőrzésről. Szóval javasoljuk, hogy mindenképpen ellenőrizd az ügyfélkapus tárhelyedre érkezett leveleidet. (erről itt olvashatsz többet) Emellett, ha bekérnek egyes dokumentumokat, akkor azt neked is elektronikusan kell megküldened. neked is elektronikusan kell megküldened (e-papíron keresztül).
Megjegyzések
0 megjegyzés
Kérjük, Belépés után hagyjon megjegyzést.