Az adóhatóság adatot szolgáltat az önkormányzatok felé a szünetelés tényéről, így elméletileg erről már nem kell külön bejelentést tenned a budapesti önkormányzathoz. Azonban mi azt javasoljuk, hogy minden esetben ellenőrizd az önkormányzati szakrendszerben, hogy megkapták-e az infót a szünetelésről!
Ennek menete:
1. Lépj be a budapesti szakrendszerbe az ügyfélkapus adataiddal: https://ssl.budapest.hu/web_hair/
2. Kattints az E-ügyintézés menüpontra!
3. Válaszd ki az adószámla lekérdezése opciót!
Amennyiben azt látod, hogy a szünetelés kezdő dátumától a státuszod nem adóköteles/nem adóköteles katás, akkor az önkormányzat is értesült a szünetelésről. Amennyiben esetleg mégsem kapták volna meg a szükséges információkat, akkor pedig kövesd az alábbi útmutatást a szünetelés bejelentésével kapcsolatban:
Első lépésként jobb oldalt a bejelentkezés menüpontra kattints, majd lépj be az Ügyfélkapus felhasználóneveddel és jelszavaddal. A felső menüpontok közül válaszd ki a “Bejelentést”, ezt követően pedig a “Bejelentkezés/ Változás-bejelentés” nyomtatványt szükséges megnyitnod.
A kitöltéshez egy kis segítség:
- A nyomtatvány I. blokkjának a 3. oszlopába szükséges jelölést tenni (“Adóköteles tevékenység megszűnése, megszüntetése”)
- Ezt követően ki kell tölteni a III. blokk adatait,
- Majd a IV. blokk 4. pontjában a cégállapot mezőnél: “szüneteltetés”-t szükséges választani, és annak kezdetét is meg kell adni a felületen (bejelentést követő naptól szünetel a vállalkozás)
- Végül az V. blokkban a 2.-3. pont kitöltése szükséges:
- 2. nem adóköteles KATA-s / nem adóköteles,
- 3. ismét a szüneteltetés kezdő dátuma.
Hozzászólások
0 hozzászólás
Hozzászólások írásához jelentkezzen be.