Miután újraindítottad vállalkozásodat szünetelés után a Webes Ügysegéden, az iparűzési adó miatt 15 napon belül az önkormányzatnak is be kell jelentened, hogy újraindult a vállalkozásod.
Ha vidéki (nem budapesti) önkormányzat illetékességébe tartozik a székelyed, akkor be kell jelentened azt, hogy vállalkozásodat újraindítottad szünetelés után.
A bejelentést az
E-ÖNKORMÁNYZAT PORTÁL-on tudod megtenni Ügyfélkapus bejelentkezést követően. A vállalkozásod újraindításának bejelentéséhez egy
változás-bejelentést kell kitöltened. Bejelentkezést követően válaszd ki az illetékes önkormányzatot, majd kattints a bal oldalt található szerepkörváltás menüpontra: saját néven egyéni vállalkozóként opció kiválasztása, majd adószám megadása. Ezt követően kattints az ügyindítás menüpontra, válaszd ki az adóügyeket -> általános adónyomtatványokat: a listázott dokumentumok közül pedig kattints a 'bejelentkezés, változás-bejelentésre'.
Nyomtatvány kitöltése:
1. Az első oldalon add meg a hiányzó adatokat: kapcsolattartás email címe vagy telefonszám; elektronikus kapcsolattartás engedélyezése; meghatalmazott küldi be a nyomtatványt? - igen/nem
2. A Főlapon jelöld be az állandó jellegű iparűzési tevékenységnél a változás-bejelentést.
4. Az adóalany blokkban ki kell tölteni az 1. 2. 3. 4. 6. 7. 8. 15. és 20. pontokat (ezeket általában a rendszer automatikusan kitölti).
5. Az IV. Adózó személyét, működését érintő adatok blokkban add meg a szünetelésed kezdő, illetve záró dátumát. (6. pont)
6. Az V. blokkban a A kisadózó vállalkozások tételes adójában az adófizetési kötelezettség szünetelésének végét add meg!
7. Keltezés után kattints a fenti sávban az ellenőrzésre, ha nincs hiba a nyomtatványban, akkor küldd be Ügyfélkapun keresztül a beküldés menüpontra kattintva.
Figyelem! A fentiek a NEM budapesti székhelyű vállalkozások esetében nyújtanak segítséget. Amennyiben budapesti a vállalkozásod székhelye, akkor
kattints ide a tudnivalókért.
Megjegyzések
0 megjegyzés
Kérjük, Belépés után hagyjon megjegyzést.